annatext.serwis
Temat: Makroekonomia 2008/09
a z czego uczycie się modelu mnożnika-akceleratora?z wykładów?tak apropo znalazłam na wykł. z poprzednich lat że monetaryści=neoklasycy.Ale nie dam głowy uciąć że tak jest:P
Źródło: wt.ekonomiczny.net/viewtopic.php?t=1452
Temat: Drodzy studenci i absolwenci, bardzo proszę was o odpowiedź.
grisza - co do Twojego pytania: moim zdaniem zalozenie o stalosci inwestycji nie przystaje do rzeczywistosci w zaden sposob. Stylizowane fakty swiadcza wrecz, ze inwestycje sa najbardziej procyklicznym skladnikiem tego rownania Y=C+I+G+X-Z (X-Eksport, Z-Import). Podobne zreszta wnioski co do zmiennosci wynikaja z wykorzystania mnoznika-akceleratora (vide: Samuelson: Ekonomia, tom.I). Co do podatkow to przyblizyc odpowiedz moge w taki sposob: im wiekszy podatek (jako % dochodu) tym mniej obywatel dostaje z wypracowanej zlotowki. Zatem przy wyzszych podatkach jego uzytecznosc zwiazana z z przepracowana godzina maleje - bo mniej zarobi 'na reke' na godzine. A zatem motywacja do pracy maleje. To jest wytlumaczony w bardzo prosty sposob efekt tzw. klinu podatkowego. Czy uslugi jakie...
Źródło: akson.sgh.waw.pl/samorzad/forum/viewtopic.php?t=5019