annatext.serwis
Temat: Mosiądz w obudowie
...się matowa, a przecież podczas malowania pistoletem cały czas występuje nadmuch powietrza.
Oczywiście nie polecam najtańszego „aerografu” do malowania ( typu słoiczek z dyszą), nadaje się tylko do malowania kół od betoniarki, niestety nie można takim urządzeniem uzyskać poprawnej powłoki. Do pomiaru gęstości farby stosuje się zwykle kubki FORDA, tylko modelarze i lakiernicy z praktyką potrafią na oko dobrać właściwą gęstość farby. Malowanie bezbarwnym lakierem jest bardzo trudne wystarczy chwila nieuwagi i bardzo łatwo zrobić zacieki lub nadlania, nie widać po prostu dokładnie warstwy którą nanosimy, w przeciwieństwie do malowania kolorowymi ( kryjącymi lakierami). Wszystkich tych którym wydaje się, że już umieją malować pistoletem lub aerografem odsyłam do literatury: Galanteria Drzewna –WSiP ( 1986 r.) – dział „Wady...
Źródło: trioda.com/forum/viewtopic.php?t=3344
Temat: sPWM ==> Ła-7 w budowie /Gavia+PART 1-48/
...dzięki Witkowi Kozakiewiczowi na drukarce. Teraz, jak czas pozwoli, to złożę wszystko do kupy i wreszcie postawię na półkę. Napisy eksploatacyjne metodą tampodruku - ''krok po kroku'' - robimy projekt napisów w skali 1:1 w programie graficznym np. Corel - następny krok to wytrawienie na blaszce mosiężnej (ta sama metoda co przy elementach fototrawionych)- najlepiej to kilka blaszek z różnym czasem wytrawiania, aby móc dobrać później gęstość farby i szybkość jej nakładania. - zrobienie silikonowego stempla, służącego do przenoszenia farby z blaszki na model - ZDOBYCIE farby do tampodruku w ilościach minimalnych tzn. takich, które wystarczą do naszych poczynań - z reguły są to opakowania bardzo duże, bo mają zastosowanie w przemyśle, a więc trzeba liczyć na to, że ktoś nas - modelarzy lubi i chce się z nami podzielić tym co ma. - REFLEKS, który jest potrzebny nie...
Źródło: pwm.org.pl/viewtopic.php?t=4868
Temat: t-70 miniart 1:35
Nie da się założyć, że wszystkie 1:1 będą miały tą samą gęstość. tak, to prawda, jednak w trzech słoiczkach które odkręcałem konsystencja była jednakowa. podaję w jakich proporcjach ja rozcienczałem. gęstosc farby kazdy lubi inną, w zaleznosci od sprzetu jakim maluje, jaki ma kopresor, jakie ulubione ustawienia etc.. dostałeś jakiś fajny wzornik kolorów? ino katalog: IMO powinien być ogólnodostępny/w sprzedazy za nieduże pieniadze.. taka sugestia dla dystrybutorów..
Źródło: pwm.org.pl/viewtopic.php?t=6114
Temat: [KPM] ewpiga StuG III G wczesny, Włochy, Salerno, IX 1943
Farby rozcieńczam chemią Wamodu, nie robię tego w specjalnie przygotowanych pojemnikach, te używam by moczyć w nich pędzel. Wybraną paletę kolorów wylewam do pudełka, tu dodaje rozcieńczalnika regulując sobie gęstość farby, nakładam na model lub podłoże. Podłoże jest nieco łatwiej wymalować ma ono zazwyczaj przygotowaną przez nas fakturę. Można zalać całą w jednym kolorze potem zalać szczeliny rozcieńczoną ciemną barwą, gdy wyschnie przetrzeć suchym pędzlem. Jeżeli ktoś ma ochotę pobawić się w tonowanie to rozcieńczając sobie ten sam kolor dodając więcej lub mniej rozcieńczalnika uzyska dwa odmienne tony tej samej barwy....
Źródło: pwm.org.pl/viewtopic.php?t=3414
Temat: P-51D - Tamiya - 1:48 - standard
Smuga spalin którą się sugerowałeś, pochodzi od samolotu posiadającego inny silnik i wylot spalin. Na twoim miejscu dał bym minimalną smugę, natomiast kolor blach koniecznie zrób tak jak pisał Piotr. To jedna z bardziej charakterystycznych cech P-51. Smugę typową dla wylotu spalin dość trudno uzyskać, najlepiej gdzieś na boku popsikać dobierając ciśnienie i gęstość farby. Ale co tu gadać, po takich przejściach, ja bym raczej modelu nie skończył Pozdr
Źródło: pwm.org.pl/viewtopic.php?t=3279
Temat: t-70 miniart 1:35
Wtrącę się tylko odrobinkę - gęstość farby w różnych słoiczkach LC jest nierówna, przynajmniej w tych kupowanych w sklepie. Pewnie zależy ile leży, ale może być, że tak im wychodzi z fabryki. Więc rozcieńczanie trzeba niestety dobierać indywidualnie. Nie da się założyć, że wszystkie 1:1 będą miały tą samą gęstość. J PS. dostałeś jakiś fajny wzornik kolorów? (przydałby mi się)
Źródło: pwm.org.pl/viewtopic.php?t=6114
Temat: Hełmy niemieckie M16 i M18. Jak je przemalowywano dla SS ?
Z tą taśmą to chciałem żeby równo w miarę było, ale pociągnę je pędzlem skoro tak radzicie. Gęstość farby, zależało mi na podkresleniu że jest to ,,pędzelkowy" kamuflaż, ale może usunę ten efekt ,,błyskotliwej gęstości" w bardzo prosty sposób. Otóż po namalowaniu nowych krawędzi przejechać po hełmiku... szmatką nasączoną acetonem! Co Wy na to? Czy to dobre rozwiązanie? Albo inaczej, czy w czasach wielkej wojny znano wogóle aceton?
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=15199
Temat: Remont niewiadówki MATEUSZ
Mateusz, za szybkę zapłacisz od 200(używana) do 300 (nowa). Ja wałkiem malowałem i żeby nie mieć bąbli musiałem zastosować inny wałek. Malowałem gąbkowym i co około 10 minut musiałem zmieniać na nowy. Ale fakt - jeden zostawiał bomble ale wziąłem jakiegoś innego producenta i problem zniknął. Nie pamiętam na tą chwilę ale gęstość farby miała znaczenie. Chyba gęstsza mniej "bąblowała" do czasu zmiany wałka. Warto zastosować może wałek z włosem? Jak inni koledzy myślą?
Źródło: forum.fanklub-niewiadowek.com/viewtopic.php?t=375
Temat: kolor wagonu barowego i 1klasy
...używa PIKO. Co używa Piko, to akurat do szczęscia nie jest potrzebne, natomiast jeśli chodzi o modele, to nie każdego stać na drogie farby i spokojnie według palety RAL możesz zamówić pół mat Motipa i gwarantuję Ci efekt - oczywiście jeśli zamierzasz postarzyć modele, to lepiej pokryć matowym, ale nigdy bym nie wpadł żeby malować oryginalnym lakierem do wagonów małe modele. To tłumaczy efekty widoczne na zdjeciach w pierwszym poście, za duża gęstość farby no i zapomnij o równej powierzchni, bo ta farba jest za grubo naniesiona, z modelu robi się zabawka, wiec szkoda się tak bawić, lepiej dorobić na zamówienie puszkę farby. Zamówiony kolor według palety RAL + nabicie w puszkę 400 ml to koszt około 50zł, na tym spokojnie pomalujesz kilka wagonów, a jak dobrze zrobisz podkład, to nie ma sensu wywalać tyle kasy co imć Dracula na swoje serie.
Źródło: forum.modelarstwo.info/viewtopic.php?t=1106
Temat: Honda RC 211V (Heller 1/24)
Panowie świetne rady, dzięki. Wiem że ostatnia wersja jest najgorsza, co do podkładu używam szarego. Powód ostatniej wpadki jest prozaiczny. Farba po krecie fajnie zeszła, ale podkład został i dziwnie spuchł a raczej pojawiły się dziwne grudki. Muszę to jakoś usunąć, wydaje mi się że ostatnia gęstość farby była ok, tylko właśnie podkład wszystko zepsuł. Wcześniej już wiem że za słabo rozcieńczałem, teraz już rozcieńczalnika nie żałuję. Ta felga już mi bokiem zaczyna wyłazić a została jeszcze tylna no i tarcze hamulcowe które też dziwnej faktury nabrały
Źródło: pwm.org.pl/viewtopic.php?t=10823
Temat: AEROGRAF, wybór na lata, czyli co kupić...
Debatujecie o aerografie, a zapomnieliście że podstawą sukcesu jest dobór gęstości farby. Do malowania powierzchni obudów nie jest konieczny specjalistyczny sprzęt, choć nie twierdzę, że nie ułatwia on pracy. Jeśli źle dobierzecie gęstość farby nawet najlepszy aerograf tego nie ukryje.
Źródło: forum.modelarstwo.info/viewtopic.php?t=4883
Temat: Rozpoczęto usuwanie usterek?
...odpadnięciem. Jak będą malować po usunięciu zacieków i wyrównaniu scian, pewnie przykleją ją na nowo (może porządniej niż 3 lata temu). A z tą furtką, to faktycznie jakaś porażka - jeszcze gdyby furtka została do tego odpowiednio przygotowana (zagruntowana, wygładzona), to może powierzchnia wyglądałaby porządnie. A tak, wygląda jakby ją ktoś dodatkowo oszpecił pomazaniem farbą (bo biorąco pod uwagę ślady pociągnięcia pędzla i gęstość farby, trudno to nazwać pomalowaniem). Ta powierzchnia mogła (i powinna) być gładka i estetyczna - ale do tego trzeba mieć chęć wykonania czegoś etapami i solidnie. A obecnie wygląda to jak 'ozdobnik' przy śmietniku - który to 'ozdobnik' też miał podobno zniknąć a pozostaje już ponad 2 lata. Dodatkowo zastanawia dlaczego malowana jest furtka przy A1 (a słupki od niej już nie - choć biorąc pod uwagę jakość wykonania, to chyba...
Źródło: kenbis.pl/forum/viewtopic.php?t=673
Temat: Pistolet do lakierowania
...to kluczowe znaczenie. -zupełnie inaczej się maluje "pionowo inaczej poziomo" i kilka innych czynników którymi już Ci nie będę mieszał w głowie... Generalnie musisz tak oświetlić malowany przedmiot(ja to robię trzymając hermetyczną lampę w jednej ręce a maluję drugą-jeśli się da )byś dokładnie widział jak rozkładają się krople farby na malowanym przedmiocie,pozwoli ci to określić w ułamku sekundy czy gęstość farby jest odpowiednia,przeregulować pistolet czy zmienić ciśnienie. Jeśli chcesz umalować drobny element to wcale się nie baw w "wielkiego lakiernika" Przy malowaniu"metalikami"tzw:"baza" musi być położona perfekcyjnie-nie ma możliwości skorykowania błędów poprzez szlifowanie/polerowanie. Na dodatek "na górę idzie błyszczyk"czyli czeka cię perfekcyjne...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1534749.html
Temat: t-70 miniart 1:35
... gęstość farby w różnych słoiczkach LC jest nierówna, przynajmniej w tych kupowanych w sklepie. Pewnie zależy ile leży... To chyba właśnie od tego zależy... Moje wszystkie są dość jednolite jeśli chodzi o gęstość ( no ale u mnie nie zdążyły leżakować - podbieram sobie wedle potrzeb, prosto z dostaw z Włoch ) Faktem jest, że na naszym rynku są jeszcze farby sprowadzone X lat temu, przez naszych poprzedników, i te pewnie z wiekiem...
Źródło: pwm.org.pl/viewtopic.php?t=6114
Temat: Jakie ciśnienie przy malowaniu pistoletem?
Zacznij malować a sam dojdziesz do wprawy jakie ciśnienie powinieneś mieć ustawione i gęstość farby - też jest ważna. Najlepiej nalej trochę do zbiorniczka przy max ciśnieniu i zacznij malować. Później ustawiasz dysze powietrzne w pistolecie (zawsze ustawiam na minimum) i dawkę farby. Wydaje się trudne, ale nie jest trzeba samemu dojść do wprawy ;) A i jeszcze jedno, po każdym malowaniu dokładnie umyj cały pistolet z farby, bo później mogą być niemiłe zabawy z zawieszaniem zaworu dyszy itp.
Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=21437
Temat: malowanie aerografem
zapomniało mi się podać rozwiązanie problemu wszystkim bardzo dziękuję za pomoc okazało się iż powodem była zła gęstość farby a dokładniej była zbyt gęsta próbowałem wielu konfiguracji i wreszcie doszedłem do rozwiązanie problemu
Źródło: forum.modelarstwo.info/viewtopic.php?t=612