annatext.serwis
Temat: [Prasa] Groza na torach
...i słupy trakcyjne za szybami migają coraz szybciej. 14.48 Gołuszka pędzi ponad 60 km/godz. Przelatuje przez Pawel Małą, na której powinien był się zatrzymać. Staje się dla niego jasne, że problem jest bardzo poważny. Przerażony sięga po radiotelefon. Groza na torach Agata Kuźnicka 14.49 - Jeleśnia, zróbcie coś! Ja nie mam hamowania! Stawiajcie przelot! Nie mam hamowania! Ciągle nabieram prędkości! - w dyspozytorni w Jeleśni słychać głoś maszynisty. Danuta Gancarz zamiera. Zgodnie z regulaminem powinna skierować skład bez hamulców na „kozioł oporowy”, czyli boczny tor. Wykolei się... Musi się wykoleić... tam są ludzie - myśli przelatują jej przez głowę. Patrzy na pulpit, na światełka oznaczające zwrotnice, zdalnie nastawiane przejazdy, na podświetlony plan swojej stacji, na której miały się minąć składy „24” i...
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=2489
Temat: Modernizacja ET22
Nie wiem czy już zostało powiedziane o wyglądzie ET22 po modernie, ale dziś w gazecie kolejowej ( chyba "Maszynista" ) prawdopodobnie styczniowy lub grudniowy bo był w niej kalendarz na, którym była wizualizacja lokomotywy trzy osiowej, która była podobna do naszej ET22 ale miała czoło podobne do Taurusa nawet ładnie to wyglądało tylko nie wiem czy to mogła być wizualizacja akurat ET22 " Głos Maszynisty" Przedostatnia strona: http://www.zzm.org.pl/gm/pdf/gm031_12_2007.pdf
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=4529
Temat: Coś dla GraCji....
...tego ciężaru Pójdę powiem wszystkim, w czym jest cała rzecz; warty nie skończywszy odchodzi, buchnęło weń żarem, ledwo minął piec i poczuł, że śmierć doń podchodzi. Lecz towarzysz wyszedł, więc chwycił łopatę zebrawszy ostatnie już siły Wielkie, czarne węgle upadły z łomotem płomienie z nóg go zwaliły. dosięgnął wiaderka, nabrał w garść wody płyn słony był i nieczysty pot spływał z twarzy brudnej od sadzy Usłyszał wtem głos maszynisty: Nie możesz stąd odejść, na warcie masz stać kogo obchodzą twe żale, doktor lekarstwo może Ci dać idź, ja tu chwilę postoję. Więc wyszedł na pokład, napłynęły łzy i w oczach się ciemno zrobiło, świat się zakołysał, promień słońca znikł upadłĂ˘ÂŚwielkie serce nie biło. Nazajutrz pożegnać wszyscy go przyszli żeglarze, palacze, kotłowi i niczym prezent do komnaty wnieśli stary ruszt zardzewiały, Noc...
Źródło: niemen.aerolit.pl/forum/viewtopic.php?t=1999
Temat: Nowa lokomotywa EP07-1001
Wydaje mi się że obecne siódemki które posiadają Przewozy Regionalne nie zmienią barw. Nowe barwy dostaną stare siódemki które gdzieś tam stoją w krzakach. Głos Maszynisty podaje, że wszystkie siódemki przejdą do PKP Intercity (czyli zapewne IR).
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=7467
Temat: (Samo)obrona upadającego monopolu
...stał sie... rzad RP. Aktualnie forsowana przez wiceministra transportu Mirosława Chaberka „Strategia dla transportu kolejowego do roku 2013” zakłada usamorzadowienie spółki PKP Przewozy Regionalne, które ma polegac na przekazaniu szesnastu samorzadom wojewódzkim panstwowych udziałów w tej spółce. Co prawda Jan Tereszczuk, prezes spółki PKP Przewozy Regionalne, otwarcie przyznał w wywiadzie udzielonym miesiecznikowi „ Głos Maszynisty”, że model usamorzadowienia kolei wskazywany przez rzadowa strategie nigdzie wczesniej nie był stosowany: – Nie znam kolei, gdzie udziałowcami byłoby kilkanascie samorzadów. To rozwiazanie nowatorskie, wiec nie ma możliwosci uczenia sie na cudzych błedach. To, że Polska przy reformowaniu kolei zastosuje niesprawdzone rozwiazania, nie ma jednak zbyt wielkiego znaczenia. Po raz kolejny panstwowym reformatorom...
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=4551
Temat: [Prasa] Intercity inwestuje w tabor
...PKP Intercity podpisała piętnastoletnią umowę kredytową z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym na sfinansowanie zakupu i modernizacji taboru kolejowego spółki." Inwestycja pochłonie 115 mln euro,z czego prawie połowa będzie pochodziła z kredytu udzielonego przez bank.Planowany jest zakup 10 lokomotyw,5 wagonów 1 klasy,7 wagonów 2 klasy i 2 wagonów restauracyjnych.Ponadto modernizacji mają być poddane 94 wagony obu klas. Źródło: Głos Maszynisty 8/24 Jeśli chodzi o powtórzenie wątku,bo ta sama informacja jest w dziale:Zakup czy leasing nowych lokomotyw?.Jeśli Mod. uzna że to jest typowe powtórzenie watku,to proszę o usuniecie tego wątka.P.S. Ten wątek ma charakter odrębnej dyskusji oddzielonej od działu Zakup czy leasing nowych lokomotyw.W głównej mierze chodzi mi o to ,iż ta informacja została potwierdzona także w innych mediach, niż internet.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=1919